تلفن پشتیبانی و مشاوره آنلاین :‌ 09188364407

فهرست
سبد خرید
جمع کل:  
0 تومان

امولاتور:

در سيستم ميكسري در خودروهاي لندي رنزو با ECU گاز V05 امولاتور به صورت قطعه ا ي مجزا وجود دارد ولي در كيتهاي بعدي اين شركت اين قطعه داخل ECU گاز برده شد. امولاتور به عنوان كنترل كننده، در حالت گاز برق انژكتورهاي بنزين را قطع ميكند. اين عمل با شبيه سازي مقاومت انژكتورهاي بنزين صورت مي گيرد تا در ECU بنزين خطايي ايجاد نشود. امولاتور با توجه به مقاومت انژكتورهاي بنزين در خودروي وانت در حالتي استفاده مي شود كه كليدها بالا هستند. در كيتهاي توليدي شركت OMVL از ابتدا اين قطعه به صورت مجموعه واحد با ECU توليد شده است.

در اين جدول توضيحات لازم در خصوص قطعات خاص دو كيت لندي رنزو و OMVL آورده شده است.

مدار برقي سيستم سوخت رساني آردي گازسوز با ECU بنزين S2000 و ECU گاز V05 در صفحه بعد آورده شده است.

همانطور كه در نقشه ديده مي شود مدارات مربوط به عملكرد بنزيني سيستم تغييري نداشته مدارات مربوط به قسمت گازسوز اضافه شده كه در جدول صفحه بعد شرح قطعات مدار گاز سوز معرفي شده است.

نقشه شماتيك برقي آردي با كيت لندي رنزو وV05-ECU

در خصوص شماتيك برقي خودروي دو گانه سوز با كيت LC01 لازم بذكر است، كانكتور 12 پايه مشكي رنگ ECU گاز مربوط به اتصالات امولاتور داخل ECU مي باشد، لذا تنها تغيير نقشه در مقايسه با ECU گاز V05 كه امولاتور خارج ECU است، مربوط به حذف كانكتور مزبور از ECU گاز و اتصال لازم به امولاتور خارجي مي باشد. همانطور كه در نقشه ديده مي شود مدارات مربوط به عملكرد بنزيني سيستم نيز تغييري نداشته و مدارات مربوط به قسمت گازسوز اضافه شده كه درجدول ذيل قطعات مدار گاز سوز معرفي شده است.

نقشه شماتيك برقي روآ با كيت لندي رنزو و LC01-E

 

نقشه شماتيك برقي براي خودروهاي روآ و باردو ا سيستم سوخت بنزيني زيمنس و سيستم گاز سوز OMVL در صفحه بعد آورده شده است.

جدول معرفي قطعات مربوطه نيز ضميمه مي باشد.

نقشه شماتيك برقي روآ با آيت OMVL

 

عيب يابي سيستم گاز لندي رنزو V05 با دستگاه عيب ياب

در اين بخش نحوه استفاده از نرم افزار عيب ياب Renzo-Landi) V05 (براي خودروهاي روآ و وانت باردو دوگانه آورده شده است. پس از نصب نــرم افزار مذكور ، آن را مي بايستي اجرا نماييد.

از قابليت هاي اين نرم افزار مي توان مشاهده پارامترهاي اكسيژن سنسور و موتور پله اي گاز (استپر موتور گاز) ، همچنين دانلود ECU هاي گاز را نام برد. روش دانلود براي برگرداندن ECU وانت باردو دوگانه سوز به روآ دوگانه سوز در زير بصورت تصويري آورده شده است.

يادآور مي شود براي اتصال به ECU گاز خودرو بايد از كابل 8 پين CNG دستگاه ايكو دياگ كه در زير نحوه اتصال و شكل كابل آورده شده است استفاده نماييد.

انواع سيستم سوخت رساني انژكتوري گاز در خودرو روآ

1 -سيستم سوخت رساني زيمنس با دو ECU گاز و بنزين مجزا

اين سيستم كه در نسل اول خودرو هاي روا گاز سوز انژكتوري (OHVG1 (بكار رفتـه داراي دو ECU مجزا زيمنس براي هر يك از حالات گاز و بنزين بوده كه از طريـق شـبكه CAN داراي ارتباط مي باشند.همچنين ECU گاز وظيفه ادوانسر را نيز بر عهده دارد.ساير اجزا سيستم عبارتنـد از PT سنسور جهت اندازه گيري فشار و دماي گاز در قـسمت فـشار پـايين - انژكتورهـاي گـاز- سنسور فشار مخزن- كليد تعويض سوخت-شيربرقي سر مخزن-شيربرقي سـر رگلاتـور-مجموعـه رگلاتور

-ECUبنزين از نوع زيمنس 34-SIM2K و ECU گاز نوع IB-SIM2K مي باشد.

مشخصات ECU بنزين خودروي روآ OHVG1 با كيت گاز زيمنس:

• داراي يك تراشه ي ميكروكنترلر 16 بيتي.

• مجهز به يك CPU با فركانس پردازش 16 مگا هرتز.

• داراي يك حافظه موقت 4 مگابايتي(16*256(

• داراي ظرفيت انتقال اطلاعات به ميزان 500 كيلو بايت در ثانيه از طريق شبكه CAN.

• مجهز به درايور هاي دوبل جهت ارسال سيگنال جرقه به كويل.

• داراي دو سوكت 45 پايه_ جمعا" 90 پايه.

• برخوردار از قاب با جنس آلومينيومي ريخته شده و صفحه فولادي پرس شده زيرين.

• محدوده دماي كاركرد بين 40 -الي 100 سلسيوس.

مشخصات ECU گاز خودروي روآ OHVG1با كيت گاز زيمنس:

• داراي يك تراشه ي ميكروكنترلر 16 بيتي.

• مجهز به يك CPU با فركانس پردازش 16 مگا هرتز.

• داراي يك حافظه موقت 2 مگابايتي(16*256K(

• داراي ظرفيت انتقال اطلاعات به ميزان 500 كيلو بايت در ثانيه از طريق شبكه CAN.

• مجهز به 4درايور ارسال سيگنال پاشش انژكتور.

• داراي دو جمعا" 80پين در 2 سوكت.

• برخوردار از قاب با جنس آلومينيومي ريخته شده و صفحه فولادي پرس شده زيرين.

• محدوده دماي كاركرد در محيط بين 40 -الي 85 سلسيوس.

نقشه هاي الكتريكال مربوط به ايسيو هاي بنزين و گاز را در سيستم با دو ECU مجزاي گاز و بنزين:

 

 

2-سيستم سوخت رساني انژكتوري با يك ECU زيمنس مشترك براي هر دو سيستم گاز و بنزين

اين سيستم بر روي خودرو روا سال ( OHVG2 (با موتور بهينـه سـازي شـده 1700 نـصب شـده است در اين سيستم يك ECU از نوع زيمنس 48-SIM2K كنترل سيستم سوخت رسـاني در هـر دوحالت گاز و بنزين را بر عهده دارد.

مشخصات ECU موتور خودروي روآOHVG2 با كيت گاز زيمنس(تك   ECU -Single   (Box

• داراي يك تراشه ي ميكروكنترلر 16 بيتي.(CS C167)

• مجهز به يك CPU با فركانس پردازش 24 مگا هرتز.

• داراي يك حافظه موقت 4 مگابايتي(8*512K )به علاوه يك RAM خارجي 32 كيلو بايتي.

• مجهز به درايور هاي دوبل جهت ارسال سيگنال جرقه به كويل.

• مجهز به 4 درايور ارسال سيگنال پاشش انژكتور بنزين.

• مجهز به 4 درايور ارسال سيگنال پاشش انژكتور گاز.

• قابليت كنترل 4 شير برقي.

• مجهز به درايور استپر موتور.

• داراي گيرنده هاي مختص داده هاي سنسور هاي گاز.( فشار و دما)

• قابليت انتخاب و نمايش نوع سوخت.(بنزين و يا گاز).

• قابليت نمايش ميزان سوخت مخزن( توسط سيگنالهاي خروجي PWM.)

• داراي دو سوكت 45 پايه_ جمعا" 90 پايه

• برخوردار از قاب با جنس آلومينيومي ريخته شده و صفحه فولادي پرس شده زيرين.

محدوده دماي كاركرد محيط بين 40 -الي 95 سلسيوس.(ماكزيمم دماي داخلي125 سلسيوس).

مشخصات انژكتور گاز:

• دماي كاركرد گاز بين 20 -تا 90 درجه سانتيگراد

• حداكثر فشار كاركرد برابر 3bar

• نيازي به روغن كاري ندارد

• حداكثر زمان عملكرد در 12 ولت برابر 8.2 ميلي ثانيه

• حداكثر نشتي خارجي برابر 15 سي سي در ساعت

• وزن 450 گرم ميليمتر 70*149*61 ابعاد•

• 4 خروجي گاز بعلاوه 4 كنترلر الكتريكي

• حداقل مقاوت سيم پيچ انژكتور 30 ohm

مشخصات رگلاتور:

• قابليت عملكرد در دو حالت فشار

• دماي كاركرد گاز بين 18 -تا 90 درجه سانتيگراد

• ماكزيمم فشار ورودي bar 240

• فشار گاز خروجي bar 2

• وزن 2100 گرم

• مجهز به شير قطع كن

• مجهز به سنسور فشار بالا :bar 260~0

چراغ چشمك زن گاز:

اين چراغ فقط در زمان تغيير وضعيت بنزين شروع به چشمك زدن مي نمايد

نمايشگر سطح گاز:

داراي شش حالت جهت نمايش گاز از 0 تا 4.9 كيلوگرم (60 ليتر) مي باشد.

نقشه الكتريكي ايسيو بنزين و گاز:

مزاياي سيستم انژكتوري روا دوگانه سوز:

1-در سيستم انژكتوري نسبت هوا به سوخت و زمان جرقه هـ م در حالـت گـاز و هـم در حالـت بنزين توسط واحد الكترونيكي انجام و كنترل شده كه باعث عملكرد مناسـب موتـور و آلـودگي كمتر خواهد شد.

2 -در سيستم هاي انژكتوري گاز سـوز فـشار و دمـاي گـاز توسـط سنـسور پيـزو الكتريـك ( PT Sensor )با دقت بالا اندازه گيري شده و با استفاده از آن د ر تمام شرايط كاركرد با سوخت گـاز كاليبراسيون انجام مي گيرد.

3-امكان عيب يابي كل سيستم از طريق پروتكل عيب يابي line-K و مطابقت با OBD كه باعـث برطرف شدن مشكلات عيب يابي خواهد شد.

4-با توجه به ارتباط دقيق سيستم گاز وبنزين استراتژي تعويض سوخت بسيار دقيقتر شده است

5 -خروجي PWM جهت نمايش دقيق تر گاز و بنزين

6 -حذف قطعه ادونسر و انتقال وظيفه آن به ECU

عيب يابي سيستم هاي گاز انژكتوري خودرو روا دوگانه سوز:

1-جهت عيب يابي سيستم انژكتوري با يـك ECUزيمـنس 48-SIM2K در خـودرو روا سـال ( OHVG2 )با استفاده از دستگاه DIAG-IKCO و از طريق منوي پژو روا و انتخاب گزينه Bifuel SIEMENS اقدام مي نماييم.

2-در خودرو روا با سيستم گاز انژكتوري دو ECU مجزا (OHVG1, )جهـت عيـب يـابي سيـستم بنزين باECU زيمنس 34-SIM2K با استفاده از دستگاه DIAG-IKCO و از طريق منوي پـژو روا و انتخاب گزينه SIEMENS Petrol اقدام نموده . و جهت عيب يابي سيستم گاز با ECU زيمنس IB-SIM2K از طريق منوي پژو روا و انتخاب گزينه SIEMENS CNG اقدام مي نماييم.

نحوه دانلود آردن ECU گاز:

ابتدا روي دگمه F3 از منوي اصلي كليك كنيد. پنجره زير باز مي شود كه مي بايستي وارد مسير فايل دانلود شويد و بعد از انتـخاب فايل براي خودروي Roa ،دگمه Open را كليك نماييد. بعد از كليك بر روي Open نرم افزار Roa بر روي ECU وانت باردو دوگانه سوز بارگذاري شده و اينECU آماده براي استفاده بر روي خودروي روآ دوگانه سوز مي باشد.

پس از اتمام بارگذاري بر روي ECU گاز و وارد شدن به منوي پارامترها ( با كليك بر روي دگمه F1) شما مشاهده خواهيد كرد كه پارامتر نشان داده شده در شكل زيركه مربوط به حد لازم دور موتور براي تبديل خودرو از بنزين به حالت گاز مي باشد، به عدد 1500 دور بر دقيقه تغيير پيدا كرده است.

لازم به ذكر است پس از اتمام بارگذاري حتما به مدت 30 ثانيه دور موتور را بر روي 3000 دور بر دقيقه ثابت نگاه داريد تا استپر موتور گاز موقعيت خود را بازشناسي نمايد.

منوي نمايش تنظيمات در نرم افزار عيب ياب خودروهاي دو گانه سوز با كيت V05

 تنظيم رگولاتور: 

به منظور تنظيم رگولاتور مورد استفاده در خودروهاي دوگانه سوز، مي بايستي پس از اتصال به دستگاه عيب ياب وارد منوي F1 شده و در حالتي كه خودرو در دور آرام مي باشد، پيچ تنظيم رگولاتور را بچرخانيم تا جايي كه عدد متناظر نوشته شده در قسمت Actuator در منوي باز شده ( مربوط به تنظيم استپر مي باشد ) بين 70 تا 90 باشد. در اين صورت مي توان از تنظيم بودن رگولاتور اطمينان حاصل كرد.

• در جدول زير چند ايراد متداول، به همراه علت و نحوه رفع ايراد آورده شده است.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Template Design:Dima Group