چراغ اخطار
وظایف :
درصورت بروز عیب واشکال در سیستم انژکتوری توسط واحد ECU روشن شده وراننده را از وجود
عیب در سیستم آگاه می کند
محل قرار گیری :
در اغلب خودروها روی پنل جراغی به رنگ زرد وجود دارد در خودروی پراید روی قاب پنل قرار
دارد .
مدارهای الکتریکی :
از یک سوکت دوپایه تشکیل شده است :
پایه یک :اتصال بهECU
پایه دو : در بعضی از خودروها اتصال به ECU ودر بعضی ، اتصال به سوئیچ
شرح کار قطعه :
پس از باز شدن سوئیچ ، ECU چراغ اخطار را روشن می کند بعد از استارت زدن وروشن شدن خودرو
این چراغ پس از لحظاتی خاموش میشود . دو علت برای روشن شدن چراغ وجود دارد .
1 : عملکرد نرمال یا ایراد کوچک : هنگامی که سوئیچ باز است ،چراغ اخطار روشن می ماند تا وقتی
که موتور روشن شود .
2 : ایراد بزرگ : ایرادی است که در موارد زیر بوجود می آید
-
خطر خرابی موتور وجود داشته باشد .
-
خطر ایمنی وجود داشته باشد .
-
احتراق ناقص وانتشار آلاینده ها که سبب آسیب دیدگی مخزن کاتالیست میشود .
-
در صورت خرابی وسوختن سیم پیچ اولیه کویل .
-
در صورت خرابی اکسیژن سنسور.
-
در صورت سوختن بوبین (سیم پیچ) کویل .
-
خرابی ناک سنسور (سنسور ضربه) لازم به توضیح اینکه در صورتی که این قطعه خراب شود
باید چراغ اخطار عیب روشن شود ودر لحظه روشن شدن خاموش شود .
-
در صورت خرابی ECU
-
سوئیچ باز (باید چراغ اخطار عیب روشن شود ودر لحظه روشن شدن سریع خاموش شود)