تلفن پشتیبانی و مشاوره آنلاین :‌ 09188364407

فهرست
سبد خرید
جمع کل:  
0 تومان

رگلاتور فشارسوخت

رگلاتور فشارسوخت

مقدار سوخت مصرفی در سوخت رسانی انژکتوری با دو عامل رابطه مستقیم دارد: اول زمان باز بودن انژکتورها در لحظه مناسب که توسط ایسیو تنظیم می شود و دوم مقدار فشار سوخت درپشت انژکتورها و ریل سوخت که توسط رگلاتور سوخت کنترل می شود تنظیم فشار ریل یا مسیر را که در خودروهای متفاوت بین۲/۵تا۳/۵بار است بر عهده دارد در بیشتر رگلاتور هایی که در انتهای ریل قرار دارند از یک ارتباط با خلا مانیفولد نیز استفاده گردیده.

تا فشار مورد نیاز در ریل متناسب با حالات مختلف کار موتور تنظیم شود

(در واقع وظیفه رگلاتور فشار سوخت ثابت نگه داشتن فشار سوخت داخل ریل سوخت و پشت انژکتورها در دوره های مختلف کار کرده موتور می باشد همچنین یک سوپاپ یکطرفه در مسیر ورودی سوخت در پمپ بنزین قرار دارد که هنگام خاموش شدن خودرو از برگشت سوخت به باک و افت فشار جلوگیری می کند. این امر باعث بهتر روشن شدن موتور میشود

∆ روش های عیب یابی:

در صورت خرابی رگلاتور فشار سوخت عیب هایی در کارکرد خودرو به وجود می آید:

۱- در صورت خرابی این قطعه در خودرو در هنگام شتاب گیری و در دور های بالا دچار افت می گردد و مصرف سوخت بالا می رود

۲- در صورت خرابی این قطعه ممکن است سوخت شرح کرده و وارد موتور شود شمع ها خیس را کند و خودرو خفه کرده و روشن نمی شود

۳- اگر مقدار نشتی در صورت خرابی رگلاتور بیشتر شود از دور رینگ های پیستون هم عبور کرده و وارد کارتل روغن می شود در این حالت حجم روغن اضافه شده خودرو دچار خام‌سوزی شده و بد کار کردن وبد کار کردن و ریپ زدن را در پی دارد.

۴- در صورت پارگی دیافراگم مصرف سوخت بالا می رود و نشتی بیش از حد باعث روشن شدن خودرو خواهد شد

∆ روشهای تست قطعه:

مطمئن ترین روش برای اطمینان از سلامت این قطعه این است که صافی بنزین را برداشته و در محل آن دستگاه فشار سنج ریل را قرار دهیم و سوئیچ خودرو را باز کنیم فشار داخل ریل باید حدود۲/۵الی۳/۵ بار باشد. در غیر اینصورت رگلاتور خراب است است یا شلنگ فلا مانیفولد درآمده

یا پاره شده است مسیر شیلنگ برگشت سوخت به باک در جایی مسدود شده است. فشار باید حدود ۵ الی ۶ بار باشد البته بالا بردن دور موتور اگر این مقدار نبود پمپ بنزین خراب است و اگر فشار پمپ بنزین در حد استاندارد بود رگلاتور خراب است و باید تعویض گردد.

∆نکات:

رگلاتور فشار قابل تعمیر نباشد و باید تعویض شود

شیلنگ خلا مانیفولد را باید همیشه از نظر پارگی و پوسیدگی بررسی کرد.

ثبت نام دوره آموزشی رایگان انژکتور 

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Template Design:Dima Group