تست سنسور دمای هوا - فروشگاه تجهیز خودرو ثمین

تلفن پشتیبانی و مشاوره آنلاین :‌ 09188364407

فهرست
سبد خرید
جمع کل:  
0 تومان

اثرات خرابی سنسور دمای هوا

 

 

 در صورت خرابی سنسور دمای هوا در موتور باعث افزایش مصرف سوخت، بد کارکردن موتور، لرزش موتور و کاهش شتاب خودرو شده و در نهایت باعث افزایش آلودگی هوا می گردد.  بنابراین هرگاه خودرویی در اثر کاهش و افزایش دمای هوا دچار لرزش موتور و افت شتاب و ... ،خرابی سنسور های دیگر مانند سنسور فشار هوا ،سنسور موقعیت دریچه گاز و سنسور اکسیژن و غیره نیز باعث لرزش موتور افت شتاب و افزایش مصرف سوخت می گردد لذا به همین خاطر توصیه می‌شود که برای تشخیص قطعی خرابی سنسور ها و قطعات دیگر از دستگاه عیب یاب دیاگ استفاده شود.

 توجه:

 بهترین شیوه ی آزمایش و عیب یابی و رفع عیوب؛ کنترل و قطعات دیگر در خودروهای انژکتوری به این صورت است ، که  ابتدا با استفاده از دستگاه عیب یاب عیوب سیستم سوخت رسانی انژکتوری را مورد بررسی قرار داد؛، هم در قسمت خواندن خطا ها  و بخصوص در قسمت پارامتر ها چنانچه بعد از پاک کردن خطا ها و آنالیز پارامتر های مربوطه، عیب مربوطه برطرف نگردید بهتر است سنسور یا قطعه مربوطه را باز کرده و با استفاده از دستگاه مولتی متر مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد، چنانچه در موقع آزمایش سنسور ها قطعات اعداد به دست آمده توسط دستگاه مولتی متر(تست اهمی یا تست ولتاژی)  طبق جداول استاندارد مربوطه نباشد، قطعه معیوب بوده و باید تعویض گردد.

 نحوه عیب یابی سنسور دمای هوا

 الف- با استفاده از دستگاه عیب یاب دیاگ

 با استفاده از دستگاه عیب یاب قسمت خواندن خطا ها می توان عیب سنسور دمای هوا را تشخیص داد، در صورت داشتن خطای سنسور دمای هوای موتور را خاموش کرده  وضعیت را کامل باز گذاشته و در قسمت پاک کردن خطا توسط دستگاه عیب یاب خطا را پاک میکنیم و سپس در سمت پارامتر را به تجزیه و تحلیل سنسور دمای هوا می پردازیم.

 نکته: چنانچه سنسور دمای هوا قطع یا خراب باشد در قسمت پارامترها مقدار دمای هوا را منفی ۴۰ نشان میدهد و یا با تغییرات دمای هوا  مقدار ثابت می ماند.

ب- با استفاده از دستگاه مولتی متر (قسمت اهم متر ) 

 ابتدا کلید سلکتور دستگاه مولتی متر قسمت قرار دهید و سپس سیم مشکی در قسمت منفی com  وسیم قرمز رنگ را قسمت اهم  قرار داده(البته توصیه می‌شود برای آزمایش و تست قطعات از دستگاه مولتی متر دیجیتالی اتوماتیک استفاده کنید) و بعد دو سر سیم های مشکی و قرمز را به دو پایه سنسور دمای هوا متصل کرده پایه های ۱ و ۲ و مقدار مقاومت را بر اساس دمای هوا یادداشت کنید چنانچه مقدار مقاومت نشان داده شده در دمای مشخص به جداول استاندارد مربوط نباشد و یا مقدار مقاومت در دماهای مختلف تغییر نکند قطعه معیوب بوده و باید تعویض گردد.(حدوداً ده درصد خطا مجاز می باشد)

 

 

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Template Design:Dima Group