سیستم سوخت رسانی انژکتوری - فروشگاه تجهیز خودرو ثمین

تلفن پشتیبانی و مشاوره آنلاین :‌ 09188364407

فهرست
سبد خرید
جمع کل:  
0 تومان

تشریح سیستم سوخت رسانی انژکتوری کاملا کاربردی

سیستم سوخت رسانی

این قسمت یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده سیستم انژکتوری است . سیستم سوخت رسانی باید قادربه تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمام شرایط کارکرد موتور باشد پمپ بنزین الکتریکی سوخت راازباک پس از عبور دادن ازصافی بنزین وگرفته شدن ذرات معلق در سوخت به ریل انژکتورها میرساندورگولاتور تنظیم فشار سوخت ، سوخت اضافی رابه باک بر می گرداند .

اجزای تشکیل دهنده سیستم سوخت رسانی :

1 : پمپ بنزین

2 : سوئیچ اینرسی

3 : فیلتر بنزین

4 : ریل وشلنگهای سوخت رسانی

5 : رگولاتور فشار سوخت

6 : انژکتورها

7 : مخزن کنیستر

8 : شیربرقی کنیستر

وظایف :

درخودروهای انژکتوری وظیفه ارسال سوخت بافشار بالا به ریل سوخت رابرعهده دارند .

محل قرار گیری :

به دوصورت قرارمی گیرد :

1 : خارج از باک (In Line) درخط سوخت رسانی

2 : داخل باک (IN TanK)

ساختار داخلی :

پمپ ها ازدوقسمت تشکیل شده اند :

1 : مجموعه پمپ

2 : موتور الکتریکی یا مغزی پمپ بنزین

" مجموعه پمپ وموتور الکتریکی داخل یک محفظه قرار دارند .قاب انتهایی پمپ بنزین شامل سوپاپ

مانع برگشت سوخت ورابط های الکتریکی پمپ می باشد ."

مدارهای الکتریکی :

درپمپ بنزین های خارج از باک دوسیمبه پمپ بنزین متصل می شود که یکی ولتاژ 12+ولت دارد واز

رله دوبل بعد از گذاشتن از سوئیچ ثقلی به کانکتور مثبت پمپ بنزین وصل میشود ودیگری دارای ولتاژ

منفی است . در پمپ بنزین های داخل باک یک کانکتور چند پایه وجود دارد که دو پایه آن وظیفه ارسال

ولتاژ را به پمپ بنزین بر عهده دارد وپایه های دیگر از مجموعه درجه سطح سوخت مقدار سطح

سوخت را به آمپر بنزین ارسال میکند .

شرح کار قطعه :

پمپ بنزین بعد ازبازشدن سوئیچ به مدت 2تا3 ثانیه ودر حالت موتور روشن به طور دائم ولتاژ12+ ولت

راازرله دوبل دریافت می کند . در زمان موتور روشن پمپ بنزین سوخت رابا فشاری حدود 5الی6 بار

به طرف ریل سوخت ارسال می کند اما فشار سوخت داخل ریل به دلیل تنظیم رگولاتور فشار سوخت

همیشه بین 5/2 تا 5/3 بار ثابت است دلیل بالا بودن فشار سوخت در پمپ بنزین آن است که موتوردر

موقع کارکرد در دورهای بالا دچار کمبود سوخت نشود .

داخل پمپ بنزین یک سوپاپ قرار دارد که کارهای زیر را انجام میدهد :

" مانع از خالی شدن مدار سوخت ازبنزین میشود .

" از ایجاد حباب در مجاری سوخت هنگامی که خالی از بنزین است جلوگیری می کند .

مزیت پمپ بنزین های داخل باک نسبت به خارج از باک :

دمای پایین بنزین به خنک شدن موتور پمپ بنزین کمک کرده در نتیجه این پمپ عمر طولانی تری

نسبت به پمپ بنزین خارج از باک پیدا می کند همچنین این پمپ ها با صدای کمتری کار می کنند .

روش های عیب یابی  :

-شناسایی عیب هایی که درصورت خرابی قطعه درخودرو به وجود می آید :

در صورت خرابی پمپ بنزین :

خودرو روشن نمی شود ، در صورت روشن شدن گاز نمی خورد وهنگام گازدادن خاموش می کند،

خودرو در سر بالایی دچار ریپ شده خاموش می شود،شتاب وسرعت خودرو کاهش می یابد .

-روشهای تست قطعه :

تست ولتاژی :

ابتدا سوکت پمپ بنزین را جدا کرده ودو سر پروب ولت متر رابه دو پایه ورودی برق پمپ بنزین

اتصال می دهیم . سوئیچ راباز می کنیم باید ولتاژ 12+ ولت به مدت 2 تا 3 ثانیه توسط ولت مترنشان

داده شود در غیر این صورت ابتدا فیوز پمپ بنزین سپس سوئیچ ثقلی ودر نهایت رله دوبل ومدارسیم

کشی پمپ بنزین را از نظر سلامت بررسی می کنیم .

تست اهمی :

بااستفاده از اهم متر مقاومت دوسر ورودی موتور پمپ بنزین را اندازه می گیریم باید درحدود 1 اهم یا کمتر باشد .

تست فشار سوخت :

کوئیک کانکتور سر شلنگ ورودی صافی بنزین راباز کرده فشار سنج ریل را به آن متصل می کنیم سوئیچ را باز می کنیم تا پمپ روشن شود در این زمان عقربه فشار سنچ باید 5 تا 6 بار را نشان دهد درغیر اینصورت پمپ بنزین از نظر مکانیکی ایراد دارد وباید تعویض شود

جهت خرید فشار سنج پمپ بنزین کلیک کنید

 

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Template Design:Dima Group