آی سی سنسور دور موتور :
این آی سی و مقاومت های اطراف آن به سنسور دور موتور مربوط می باشد
روش های تست و عیب یابی :
هرگاه خودروی درست روشن نمیشد یعنی با تأخیر روشن می شد امکان خرابی یا خطای سنسور دور موتور وجود دارد ابتدا دیاگ را به خود را وصل میکنیم و وارد منوی کد خطاها می شویم و خطاهای ثبت شده را چک و بررسی میکنیم اگرخطایی در مورد سنسور دور موتور ثبت شده بود ابتدا خطا را پاک می کنیم اگر خطا پاک نشد ابتدا سوکت سنسور را چک می نماییم اگه سولفاته یا آب خورده نشده باشد سپس سنسور را از جای خود باز می کنیم و اگر روغنی یا گریسی بودن آن را تمیز می کنیم سپس سنسور را در جای خود قرار میدهیم و دوباره خطا ها را پاک می کنیم اگر خطا پاک نشد مدار سنسور دور موتور را از بابت تا کانکتور ایسیو چک و بررسی میکنیم اگر مدار سالم بود و هیچ گونه مشکلی نداشت بهسراغ ایسیو یا تست ایسیو می رویم
میتوان برای اطمینان ایسیو را مطابق با همان خودروی مورد نظر تعویض کنیم اگر خطا پاک شد و خودرو راحت روشن شد پس از ایسیو می باشد و با تستر ایسیو نیز میتوان ایسیو را چک و بررسی نموده اید را به دستگاه آزمایش کنندهوصل کنیم و در دستگاه نیز خطای دور موتور ثبت شده باشد و پاک نشود پس از خطای سنسور دور موتور از ایسیو می باشد و باید چک و بررسی شود ابتدا به سراغ آیسی سنسور دور موتور و مقاومتهای اطراف آن می رویم و با اهمترمقاومت های اطراف را چک و بررسی می کنیم سپس پایه های کانکتور ایسیو که به سنسور دور موتور بدارند را تا آیسی چک و بررسی میکنیم اگر مدار سالم بود به سراغ آی سی و تعویض آی سی می رویم پس از تعویض آی سی پی سی اورا به خودرو وصل میکنیم و خطا ها را چک و بررسی می کنیم
توجه :
در خودروهای دوگانه سوز روشن شدن چراغ چک ناشی از عیب سنسور دور موتور مربوط به ایسیو گاز می باشد و در برخی حالات ربطی به ایسیو بنزین ندارد
این آی سی هشت پایه ای است