آی سی سنسور اکسیژن :
این آیسی مربوط به سنسور اکسیژن می باشد هرگاه در مورد سنسور اکسیژن خطایی به صورت دائم ثبت شده بود و عیب از ایسیو باشد به سراغ این آیسی و مقاومت های اطراف آن می رویم
روش های تست و عیب یابی :
اگر در خودروی خطای دائم مربوط به سنسور اکسیژن وجود داشت ابتدا به وسیله دیاگ تجهیز خودرو ثمین وارد منوی کد خطاها می شویم اگر خطاب به صورت دائم بود و برطرف نشود وارد منوی پارامترها میشویم و ولتاژ سنسور اکسیژن را چک می کنیم اگر ولتاژ تغییری نمی کرد امکان خرابی سنسور اکسیژن وجود دارد برای اطمینان ابتدا سوکت سنسور اکسیژن را جدا می کنیم و از طریق اهم متر برق و منفی و سیگنال آن را چک می نماییم اگر هر یک از موارد ذکر شده سالم بودند عیب سنسور اکسیژن است و باید تعویض گردد ولی اگر برق و منفی و یا سیگنال وجود نداشت ابتدا مدار راه طبق نقشه چک میکنیم اگر مدار و سیم کشی سالم و بدون اشکال باشند عیب می تواند از ایسیو باشد برای اطمینان از سالم بودن یا خرابی سنسور اکسیژن ایسیو سالم مربوط به همان خودرو را تعویض می کنیم اگر خطا ها برطرف شد پس ایسیو مربوطه خراب است سپس به سراغ ایسیو و آیسی مورد نظر می رویم برای اطمینان از سالم بودن برد و پایه های سنسور اکسیژن از کانکتور ایسیو تا پایه های آی سی باید نقشه برد در دسترس باشد اگر پایه های روی برد سالم بودند ای از آی سی است و باید تعویض گردد برای تعویض این آیسی به دقت و مهارت زیاد نیاز است به علت وجود پایه های نزدیک به هم در کف آی سی که به برد ایسیو لحیم شده است باید با ابزار و لوازم مخصوص خیلی آهسته و با دقت آیسی را از جای خود برداشت تا به اطراف ایسیو آسیب وارد نشود و به جای پایه های آی سی یا خود آی سی کنده نشود برای گذاشتن و لحیم کاری آی سی نیز دقت و مهارت لازم است تا آیسی درست در جای خود گذاشته و لحیم کاری شود اگر پایه ها درست لحیم کاری نشود عیب یا خطا برطرف نخواهد شد
محل قرارگیری آی سی سنسور اکسیژن :
این آی سی دارای ۶۴ پایه است که پایه کف آی سی به برد ایسیو لحیم شده است