آی سی عیب یاب و کانکتور عیب یاب
این آی سی مربوط به دستگاه عیب یاب دیاگ میباشد یعنی از طریق این آی سی اطلاعات ایسیو به دستگاه دیاگ منتقل میشود و از طریق این آیسی میتوان خودرو را عیب یابی نمود
اگر خودرویی به دستگاه دیاگ متصل نمیشد و خطای ارتباطی نمایان می شد ابتدا برق و بدنه های کانکتور OBD را چک می کنیم پایه های ۵ و ۴ منفی بدنه کانکتور می باشند و پایه ۱۶ برق مثبت ۱۲ کانکتور میباشد اگر برق و بدنه ها
وصل بودند پایه یا کانکتور عیب یاب تا پایه ۵۶ کانکتور ایسیو چک و بررسی شود د وصل باشد اگر وصل بود و عیب از مدار نبود با تعویض ایسی او میتوان از صحت و سلامت مدار اطمینان حاصل کرد اگر با تعویض ایسیو خودرو به دستگاه
دیاگ وصل شد پس از ایسیو می باشد یا اینکه به کمک دستگاه تستر ایسیو میتوان ایسیو را چک و بررسی نمود اگر با دستگاه تستر ایسیو اطلاعات ایسیو به دستگاه وصل شد ای از مدار می باشد ولی اگر با دستگاه تستر کانکت نشد ای از ا
یسیو و آیسی مورد نظر می باشد و باید مقاومت های اطراف آیسی مورد نظر را چک و بررسی کرد همچنین پایه ۵۶ ایسیو تا پایه آی سی نیز باید چک شود و از طریق نقشه برد ایسیو پایه های مثبت ۵ ولت و بدنه آیسی چک و بررسی شود ا
گر مدارهای گفته شده سالم بودند پس از آی سی میباشد و باید تعویض گردد قبل از تعویض آی سی جای پایه یک آی سی روی برد مشخص شود که در کدام قسمت برد ای سیو قرار دارد آی سی باید درست در جای خود گذاشته و لحیم کاری
شود در برخی مواقع اگر آی سی فلش دچار مشکل شود یا اگر برنامه ایسیو به هم بخورد ایسیو به دستگاه دیاگ کانکت نمی شود و این آی سی و برنامه ایسیو باید چک و بررسی شود
محل قرارگیری آیسی مربوط به دستگاه دیاگ
این آی سی دارای هشت پایه می باشد