اثرات خرابی سنسور فشار هوا
در صورت خرابی سنسور فشار هوای مانیفولد مصرف سوخت و تایمینگ جرقه تغییر کرده و موتور سیکلت دچار لرزش شده وحتی در بعضی از موتور سیکلت ها با خرابی سنسور فشار هوا موتور سیکلت خاموش شده و روشن نمیشود
نحوه عیب یابی سنسور فشار هوا با استفاده از دیاگ موتور سیکلت و مولتی متر
-
با استفاده از دستگاه دیاگ موتور سیکلت انژکتوری
در صورت خرابی سنسور فشار هوا در حافظه واحد کنترل الکترونیکی ثبت میشود و در بعضی از موتور سیکلت ها باعث روشن شدن چراغ عیب یاب در صفحه داشبورد میگردد ابتدا خطای سنسور فشار هوا را در قسمت پاک کردن خطاها توسط دستگاه دیاگ موتور سیکلت پاک کرده و سپس در قسمت پارامتر به تجزیه وتحلیل مقدار فشار هوا در حالت روشن بودن موتور میپردازیم
-
نکته :در صورت خرابی یا قطع بودن سنسور فشار هوا مقدار فشار هوای مانیفولد را در قسمت پارامترها به اندازه فشار هوای جو نشان میدهد 800الی 900 میلی بار و یا بیشتر از فشار جو حدود 1200میلی بار را نشان میدهد
-
با استفاده از دستگاه مولتی متر قسمت ولت متر ابتدا کلید سلکتور دستگاه را روی ولت متر DC قرار داده وسپس سیم مشکی را در قسمت منفی یا COM و سیم قرمز را در قسمت ولت V قرار داده و دو سر سیم های مشکی و قرمز را به پایه های 3و4 سنسور وصل کرده و اعمال ولتاژ 5 ولت به پایه های طبق نقشه و ایجاد فشارهای مختلف در دهانه سنسور طبق جدول استاندارد ولتاژ خروجی سنسور را در فشار های مختلف اندازه گیری کرده و با جدول استاندارد مربوطه مقایسه نمایید در صورت اختلاف زیاد قطعه معیوب بوده و باید تعویض گردد